Powered By Blogger

Khamis, 5 Mei 2011

Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Lens Review by Me.. AKu baru beli nih..



Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II Lens memberikan kualiti gambar yang baik sangat dalam, ringan, cepat dan terjangkau pakej kecil. Tambah dalam rentang panjang fokus yang sangat popular dan anda mempunyai lensa yang tepat bagi banyak kamera digital SLR pemilik. Populariti awal-in-nya-kitaran lensa ini adalah menikmati substantiates tuntutan ini.


Seperti Canon EF-S's Lensa , Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II Lens menyediakan lingkaran gambar yang cukup besar untuk APS-C (1.5x/1.6x FOVCF) sensor SLR digital berukuran. Menjadi ukuran untuk sensor yang lebih kecil-format membolehkan reka bentuk yang lebih kecil untuk digunakan. Saiz 2.9 x 3.2 "(74 x 82mm) (dx) dan berat 15.2 oz (430g), yang Tamron 17-50 merupakan saiz ideal untuk badan-badan yang lebih kecil SLR digital. Hal baki dan mengendalikan sangat baik.

Build quality tidak kasar, tetapi padat - sangat memadai saya akan mengatakan. Kap termasuk juga sama dibina. Getah pada zoom ring grippy, lembut dan sangat berusuk. Zoom dan tumpuan cincin gilirannya lancar. tutup lensa belakang Tamron hanya melekat pada satu kedudukan - sedikit rasa sakit kerana saya sudah terbiasa untuk 3 Canon kedudukan lampiran. Tamron baik-tengah mencubit 67mm penutup hadapan lebih dari membuat untuk rasa sakit ini - Saya telah mempertimbangkan meletakkan ini dalam kanta saya Canon - Dan banyak kanta Sigma sangat memerlukan mereka.

Aktif untuk isu-isu yang lebih penting ... Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II Lens 'AF agak cepat, tapi buzz nada tinggi yang dibuat oleh motor fokus adalah menipu - membuat suara lensa lambat. Saya mendapati ketepatan AF akan cukup baik dengan tembakan dijawab relatif sedikit (yang tidak salah saya sekurang-kurangnya). Ini adalah fokus kanta dalaman - Ini tidak akan mengubah panjang selama fokus dan elemen bahagian depan tidak berputar. FTM (Full Time Manual) fokus tidak disokong. Kerana cincin fokus manual agak kecil dan di depan cincin fokus yang lebih besar, saya tidak menemukan fokus cincin balik selama autofocusing menjadi banyak masalah. Itu giliran sekalipun. jarak fokus minimum yang Tamron 17-50 adalah 10,6 "(0.27M) dan memberikan faktor pembesaran terhormat .22 x. Baik zoom dan fokus cincin memainkan arah yang berlawanan dari cincin lensa Canon. Sebuah zoom butang kunci disediakan.



Diposisikan di atas dari kiri ke kanan dalam kedudukan mereka telah ditarik sepenuhnya adalah kanta yang berikut:
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS Lens II
Nikon 17-50mm f/2.8 XR Di II Lens
Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC OS HSM Lens
Nikon 17-50mm f/2.8 XR Di II VC Lens
Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM Lens


Kualiti optik dari Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II Lensa sangat baik (terutama untuk harga). Saya mendapati gambar-gambar saya yang tajam bahkan ketika terbuka lebar di f/2.8 di semua focal length - Saya tidak ragu untuk menggunakan lensa ini di f/2.8. Mempersempit aperture 1 stop atau lebih sedikit menghasilkan gambar yang lebih tajam pusat dan sudut terasa lebih baik sebagai sudut yang terbuka lebar agak lembut.

Jika subjek atau latar belakang adalah warna solid merata-teduh, anda mungkin melihat vignetting kecil saat kanta berada pada f/2.8 di focal length yang lebih luas. Jika tidak, vignetting tidak akan terlihat. Beberapa CA (berwarna Herotan) dapat dilihat pada gambar kehidupan nyata, tapi saya tidak akan mempertimbangkan pantas. Flare sangat baik dikendalikan. Beberapa barrel distortion terlihat pada akhir 17mm. distorsi pincushion menjadi terlihat di 24mm dan lebih terlihat di 35mm sebelum mengurangkan sampai akhir 50mm. Warna tampak halus - neutral. Aperture 7-blade menghasilkan menyenangkan out-of-focus highlight.


Tentu saja, hal pertama yang saya ingin lakukan dengan lensa ini adalah dengan membandingkan dengan EF-S 17-55mm f/2.8 Canon IS USM Lens dan Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC Lens - Kedua dipaparkan bersamaan dengan Tamron di atas dan di bawah gambar.




Canon dan Tamron sama-sama tajam di tengah pada semua focal length. Pada pertengahan liputan zoom, Canon mulai menunjukkan prestasi yang lebih baik tepi - menjadi jauh lebih baik di 50mm. Perlu diingat bahawa Canon tidak melakukan dengan baik pada ujian bagan ISO 12233 - Tidak tampaknya seperti jarak fokus dekat.

Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II Lens menunjukkan kurang vignetting dari Canon. Tamron lebih flare-tahan. Lensa Tamron '17mm lebih lebar dari ini lensa Canon 17mm. Tentu saja, Canon telah 5mm selama Tamron di hujung panjang.

Keuntungannya Canon terbesar adalah image stabilizer 3-stop bahawa Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II Lens kekurangan. Jika subjek anda tidak bergerak (atau anda), ini adalah ciri yang sangat bagus. Canon juga dilengkapi cepat, diam USM (Ultrasonic Motor) fokus dengan FTM fokus.

Mungkin perbezaan terbesar antara kedua-dua kanta adalah harga. Setiap individu harus menentukan sama ada keuntungan dari Canon cukup untuk membenarkan perbezaan harga yang sangat besar.

The Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC Lens sangat, sangat mirip dengan Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II Lens. Lensa ini lebih mirip daripada yang berbeza. Mereka sangat sama berukuran dan berbentuk. Mereka fungsi yang sangat serupa.

Perbezaan? Sigma kurang tahan terhadap flare. Sigma menunjukkan lebih CA. Tamron ini terasa lebih luas (17mm vs 18mm - dan bahkan lebih lebar dari Canon dengan penunjukan 17mm sama). Tamron menumpukan lebih cepat, Sigma menumpukan lebih pelan. Tamron menumpukan jauh lebih tepat - tahap kiper saya jauh lebih tinggi dengan Nikon. Saya Sigma memiliki sisi kiri lemah - Untuk ketajaman, yang mengalahkan Sigma mudah di sisi kiri, tetapi Sigma adalah sedikit lebih baik di sebelah kanan. Cincin Sigma memainkan arah Canon, cincin Tamron memainkan arah yang bertentangan. Sigma lebih murah (tapi tidak banyak). The Sigma memerlukan hood lensa harus dikeluarkan untuk memasang / memadam penutup lensa

Saya memilih? akan pergi dengan Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II Lens atas Sigma.

Bergerak di ... Tamron tidak menyediakan beg / kes dengan lensa ini. Pertimbangkan Lowepro Lens Case 1W sebagai penyelesaian bagus untuk kelalaian ini.



Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II Lens sedia di Canon (ulasan), Nikon dan Minolta mount. penafian lalai saya: anda harus menyedari bahawa ada potensi masalah dengan lensa pihak ketiga. Sejak Tamron(vs lesen) pengeluar jurutera reverse rutin AF, selalu ada kemungkinan bahawa sebuah badan baru mungkin tidak menyokong lensa pihak ketiga yang lebih tua. Ada contoh ini terjadi di masa lalu. Kadang-kadang kanta boleh rechipped dibuat serasi, kadang tidak. Kedua, ada risiko masalah yang mengakibatkan pengilang kanta dan tubuh menunjuk menyalahkan satu sama lain. Namun, jaminan Tamron 6-tahun jauh lebih unggul dengan standard Canon jaminan 1 tahun.


Lensa Review: MFD | ∞ MFD | ∞ w / Hood: MFD | ∞ MFD | ∞ Diputar Bandingkan>

Dalam Tamron17-50mm f/2.8 XR Di II Lens, kami mempunyai alat yang sangat berguna. Kerana kecil dan ringan, kita boleh menerima di mana-mana. Kerana cepat (f/2.8), kita boleh menggunakannya dalam cahaya rendah dan dalam bilik - dan untuk menghentikan tindakan. Kerana memiliki kualiti gambar yang sangat baik, kita boleh menggunakannya untuk tembakan penting. Senarai ini bersama-sama dengan panjang untuk keperluan umum rentang focal bagus mengisi keperluan sejumlah besar peluang fotografi (Aku akan memberitahu anda menganggap mereka). Untuk harga, Tamron 17-50 merupakan lensa murah.

Review Nota: Jangan mengelirukan Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II Lensa dengan Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC Lens . ujian awal, disahkan oleh maklum balas pembaca, menunjukkan bahawa kanta non-VC bapa mempunyai kualiti gambar yang superior.

p/s-- yang ni aku cube translate.. haha kalau ade bahase yg pelik tu paham2 la ye.. awok x cukup english education..

1 ulasan:

  1. Thanks for review, it was excellent and very informative.
    keren nih lensa, pada f 2.8 bokehnya asik banget
    thank you :)

    BalasPadam