Powered By Blogger

Rabu, 13 April 2011

BaBY SHaRK..


Assalamualaikum semua..
selamat malam//
dah lame rasenye x kemaskini blog ni.. berbulan gak la.. banyak sebenarnya aku nk isi dalam blog ni.. keje banyak weyh.. ditambah pula dengan internet yang lembab.. memang x de semangat la nk blogging ni..

topik kite pada mlm ni adalah berkenaan dengan ahli keluarga baru UMar Lufti..
sem ni aku target 2 benda yang penting.. pertama sekali ialah DSLR.. aku telah berjaya memiliki Baby Canon 1000d pada sem ni.. Alhamdulillah berkat usaha aku beberapa sem ni. ngan saving yang aku wat.. dapat jugak lah aku tunaikan hasrat aku yang kedua ini...

ACN 8275.. itulah no pendaftaran Baby Shark aku.. Ia sebuah Suzuki TXR 150.. kat malaysia orang panggil panther jerung.. lahir pda tahun 1994.. kire aku lagi tue dari dier la.. haha.. ad ke panggil Baby shark.. umor da masuk 17 thun,. kalau standart umor gini da layak wat tukun... haha..

suzuki panther merupakan idaman aku sejak dari sekolah lagi.. masih ingat lagi kali pertama memandang.. sebuah panther gamma berwarna merah.. mase tu umor baru 6tahun.. pergh.. wa cakap lu.. memang tu la moto idaman aku.. cume la ni x minat gamma la.. minat lagi design jerung.. fullfairing.. tu dia nk habaq mai..

ni la 1st moto ku pakai duit sendiri.. moto ni dibeli ngn rege 1xxx cmtu la.. memnag murah aku dapat,.. 2 pun ad org nk letgo murah.. terus ku sambar.. mane nk cari moto running dengan geran complete ley tuka name ngn roadtax hidup ngn rege cmni.. memng x dinafikan ak ley dpt murah g.. tapi ni la rezeki aku.. 2 la moto aku.. sebelum ni dekat 4x aku reki nk beli moto ni.. asyk2 org letgo.. da kene sambar.. yang moto ni la aku struggle nk dapatkan.. mase owner tu msg.. aku terus x buang mase.. nek moto terus ke kota tinggi semate2 nak memiliki moto tersebut.. nek demak berdua je dengan kwanku mud.. sampai sane terus tgk moto.. bincang2 ngn owner terus aku setuju nk beli.. terus bwk balik jb.. punye la exited taim 2.. tpi bese la.. mto murah jgn harap la tiptop// byk gak problemnye.. ngn enjin g.. mak aih.. dekat 1000lebih gak la aku kene standby utk overhaul.. belum lagi mekap moto tu.. wa cadang nk spray kale putih atau hitam.. pastu pkai stripe jerung je.. wa mau bikin standart je.. pastu wa nk beli meter la.. meter lame tu byk sgt yang x berfungsi.. yang payah tu meter minyak la x idup.. aduih.. nsib baik ad reserve tank.. kalau tetibe moto mati tgh jalan.. ley tuka switch ke reserve.. dapat mengelakkan dari menolak moto di tepi jalan.. tapi mane de moto x penah kene tolak kn.. wa nk citer.. cable klac moto ni pnah putus woo kat highway pasir gudang.. mase tu baru je 3 hari wa pakai moto ni.. taim tu dunia dirasekan gelap gelita shj.. tpi nasib waa baik.. ad brader pki panther jugak tunda waa sampai bengkel.. waa syg lu brader.. ni la waa respek ngn dak2 panther ni.. tolong menolong..

kenape x amik rxz?? persoalan itulah yang selalu diutarakan oelh rakan2 ku.. ni la chek nk habaq ye.. bukan cheq x minat ngn rxz tu.. mnat 2 memang de.. tapi minat ku pada suzy lagi tinggi.. lagipun wa ni name je moto 150cc.. bwk cm siput gak.. silap2 bangla nek expai bwk kapet lagi laju bawak dari wa bawak.. maklumla rempit kepit wa cakap lu.. siap pakai sidemirror lagi.. hahaha.. tu la sebab wa pakai jerung ni.. kang pasang sidemirror kt rxz org ckp giler pulak.. rxz pki sesungut..

susah ke nk maintain moto ni?? ni cheq nk habaq mai.. memng susah nk cari.. visor fairing jerung shj ak masih lagi x jumpe sampai la ni.. tapi bese la moto da kategori retro.. part susah nk dapat woo.. kene sabar tahap ultraman.. kene rajin riki.. kene ramai kawan yang pakai panther ni. nasib baik wa ad member sorg.. name dier acai jerong.. dier la yang ajar wa pasal moto ni.. pas ni dier da posting.. tggl la aku sorg je lone ranger.. tapi cmane pun barang byk je lagi.. usaha tangga kejayaan maa.. bpe banyak part wa da ganti/// sume tangan sendiri je..

perancangan waa mase depan.. wat mase skg ni wa nk bikin standart je.. enjin pun nk kne overhaul ma.. bagi enjin seddap da ok.. senang wa nk jalan jauh.. x la kene makan asap ngn dak lc nanti.. haha.. papepun waa nk update la citer pasal moto wa ni ye..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan