Powered By Blogger

Khamis, 4 November 2010

Ubuntu 10.10. Akhirnya..

semua orang tahu bahawa Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat telah dilancarkan pada 10.10.10.. tetapi aku antara orang yang paling lambat sekali masukkan os ni dalam laptop aku.. Nak dipendekkan citer la.. aku skg ni nga exam.. so memang aku agak slow la follow benda2 cmni..


ikutkan dekat akhir bulan 10 jugak la.. baru aku berpeluang untuk on semula linux.. mase 2 da tau versi 10.10 ni da keluar.. pkir nk download gak la dier nyer iso.. tapi mase nk update dier ad mnx untuk tukar ke versi baru.. aku tengok pe lagi.. klik je la..
taim 2 da mlm.. so aku cm biarkan laptop aku on semalaman.. nk update.. nk install.. nk download sume.. last sekali pas aku sembahyang subuh baru setel.. mudah kan.. ase senang je.. aku nyer apps yg aku download dlu pun ad g tau.. seb bek x ya donlod balik..

Whats new on 10.10....
urm.. dari segi interface dier byk sgt perbezaan.. memang kali ni versi10.10 akan memikat sesiapa yang baru pertama kali menggunakan os ni.. x perlu install docky.. da siap kat tepi da pun.. memang terbaik la.. dari segi operasi aku rase x ley bagi pape komen.. its still the best u know..

rekemen kepada 1st time user??
okeh..cmni la kepada sesape yg terase nk sgt mencube os ni.. aku sarankan format dual boot.. means.. ley operate ubuntu n windows on 1 lappy.. bukan senang nk beralih arah ni.. dari kecik da gune windows.. cm makan nasi gak.. x ley nk pisahkan rite.. but once u have use this.. it will close ur eyes 4eva.. its like in a new world.. limitless power or using ur laptop.. aku x kondem mane2 os.. tapi kali ni versi10.10 pasti akan memikat mata sesiapa saje..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan