Selasa, 31 Mei 2011

mari kiter berfixie

sudah menjadi trend masa kini.. dak2 remaja dan belia mengayuh basikal fixie..
mengenangkan harga petrol yg semakin meningkat.. rase teringin pulak aku nak ade fixie sebijik..
aku x nk la ceritakan tentang fixie ni sgt sebb aku ni bukannyer pakar sejarah pon..
aku da lame minat basikal ni.. sebb dier kalerful dan tayar kecik gitu mcm basikal lumba...

sejarah aku berbasikal dulu memang lame.. bukann aku ni bekas pelumba basikal..
dari aku umur 4 tahun sampai form5.. taim tu dak2 sume da pakai moto.. aku sorg2 je nek mountainbike g cybercafe sebb nk layan myspace.. (taim tu gila myspace)

selepas aku da dapat lesen moto.. aku tinggalkan dunia kayuh ni... ase rindu nk kayuh basikal petg2.. kua peluh sambil menikmati cuace petang yang nyaman...

aku mule kenal fixie ni semase outing JOHO di Bukit timbalan.. taim tu memang aku jakun.. x pernah tgk basikal fixie... tapi taim tu aku x kenal sgt.. dah tu boleh pulak ase pelik tgk dorg kayuh basikal.. da la tayar kecik.. yg naik tu ade yg tersangt la kiut.. nsib x pecah je tyr tu..

yg best pasal fixie ni of cos la gear dier.. fixed.. kene ade skill nk kayuh basikal nih.. hihi fixed gear aku da kenal dari sekolah lagi,, aku dulu sekolah menengah bese je pakai basikal prewel mati(ayat skema dak skola) taim tu basikal aku pakai org panggil basikal dak perempuan.. ala..yg ade bakul ngn tempat duduk belakang tu.. basikal aku ler tu.. tapi bese ar.. kalau suda ade darah jantan.. mesti nafsu nk modified ade punyer.. pakai handel moto.. tiptop seyh.. tengkuk gt.. batang seat bengkok.. tayar sotong.. sportrim bintang.. da mcm moto mat rempit mase tuh..pakai prewel mati.. ade lak kawan aku ley bantai kepale 125z dekat handel dier.. meter c70.. yg paling x tahan ade sorg apek kat sekolah aku.. sumbat ekzos 2strok kat basikal dier..
ingt lagi basikal aku tu kaler hijau tua.. ade tulisan crocodile kat rangka dier.. kalu la aku ade kamera mase tu.. memang aku snap kaw2 basikal aku tuh.. kenangan siot..

baru2 ni aku layan gak video kt tiubkamu pasl fixie ni.. punye la kempunan nk mengayuh.. abes basikal cabuk adek aku punye g sebat bwk jalan2.. dan yg sakit hatinyer.. basikal jiran aku lak hilang.. letak kt umah aku lak tu.. haram jadah tol la.. kalau la dapat memang aku lanyak budak tu ngn tayar fixie.. biar badan 2 berkalerful sikit..

hehe.. aku ngidam sebenarnye nk ade fixie nie.. lagi2 yg kaler ijau fluoresent tu.. huish.. dekat 600 gak la.. mahal gak no.. rangka ngn tyr da 600.. kopak2.. ade rezeki dapt la merase sebijik..

hehe.. k la.. smpi sini dulu deh..



hehe.. basikal hijau fluoresent tuh aku da cop dulu ye.. mesti nmpak kacak kn aku kayuh..



hehe.. ni basikal gak ye.. mcm ex5..


haha.. lebih kurang cmni la basikal aku taim skolah menengah.. cume kaler hijau tua cikit..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan