Powered By Blogger

Rabu, 22 September 2010

ubuntu 10.10 maverick meerkat beta testing

hari ini aku mendapat info daripada pensyarah dan seorang rakan india di ipg berkenaan dengan os ini. sepertimana yang diterangkan, os ni masih lagi dalam beta testing. final release akan dikeluarkan pada 10 oktober ini bersempena dengan versi keluaran 10.10.

aku sebenarnya agak ketinggalan kerana masih lagi menggunakan lucid. kerana ubuntu paling cepat update versi os. jadi aku cuba sedaya upaya mencari ilmu pasal ubuntu coz im a new learner. bayangkan la orang da mahir menggunaka os ni.. aku masih lagi terkial-kial menggunakan ubuntu..

laptop aku masih lagi menggunakan versi 10.04. pernah terlintas untuk aku mengupgrade os ni ke versi beta ini. tapi apakan daya. internet dekat kampus ni punye la lembab.. memang menyakitkan hati.. suka atau tidak aku akan tungu versi 10.10 final release..

oleh kerana aku belum lagi menggunakan siri yang baru ini. jadi aku tidak boleh memberi apa-apa review pasal versi 10.10 ini.. mungkin dalam masa terdekat setelah final version ni keluar. aku akan sedaya upaya memberikan maklumat berkenaan dengan os ni..

kepada rakan-rakan yang menggunakan os ni.. marilah sama-sama kita berkongsi idea dan pendapat untuk meperkembangkan lagi potensi os ni.. byk input aku nk belajar daripada korang sume..


ini dia maverick meerkat 10.10.. sekumpulan meerkat yang menikmati sinaran matahari pagi..

orang da wat programming dalam ubuntu.. aku bila lagi?? waa sadis2,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan