Powered By Blogger

Sabtu, 11 Disember 2010

SCAM!!

salam sihat...
setelah beberape hari memasuki dunia fotografi.. cewah.. dslr pun x de g..
baru aku tau pe dier scam.. cter nye cmni... bese la sebelum nk beli dslr mesti la riki2 dulu kn..
kt kedai.. kt member or kat tenet.. dan yg paling selalu aku lawat.. MUDAH.COM

mase usha2 dslr kt laman web tu// ad gak la yg offer dslr murah2..
taim tu pkir gak.. terdesak ke ape mamat ni nk tolak murah2..
tp aku just tgk cmtu je sbb pe.. gmbar x de.. item x clear sgt..

pastu adela aku g lawat forum2 yg selalu aku msuk..
tetibe lak termasuk kt info pasl conmen ni(penipu internet kot)
byk upenyer da terpedaye ngn benda2ni.. kalau takat 10hengget kene sapu pun aku  x kisah sgt..
duit skit pun haram gak ko nk usung t kat akhirat.. ni sampai makan beribu.. bukan sedikit ye.. riban2 woo//
memang celake la manusia cmni.. pasal ko la ramai yg menderita.. 

dan sejak dari tu.. aku x percaye mane2 laman web yg menjual item lagi2 kat laman web M***H.. bukan semua yg penipu.. tapi sorg wat perangai taik.. habes la.. sume da x caye ngn benda2 cmni.. 
aku kesian gak pada sesiape yg terkena ni.. rate2 bukan orang senang.. pelajar lagi.. sebab tertarik ngn harge murah la dorg ni ditipu bulat2.. 

walau cemane pun ia jadi pengajaran la bagi aku.. 1st.. jgn percaye ngn benda mahal tapi nk jual murah.. yg 2nd.. kalau aku nk gak jual beli kt tenet ni.. aku maybe prefer COD.. mksudnye.. Cash On Delivery.. kire kite datang jumpe seller 2 tgk barang n beli.. yg ketige laks.. semak la kt tenet dulu atau kawan2 yg mahir dalam benda ni.. tny pendapat dorg

yang paling penting sekali.. jangan terburu-buru nk beli barang.. aku pun ade gak perasaan cmtu.. bese la duit ngam2 je nk angkat.. mau x pk panjang,. ramai yg beranggapan sape cepat dier dapat.. 2 yg kte x nk ye.. benda cmni la yg akan wat kte nyesal t.. bukan senang nk jadi senang.. bukan susah nk mendapat kesusahan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan